Tuesday, September 13, 2011

CUCMS Anthem. K, no.

"I got your picture, I'm coming with you, dear Maria, count me in. This is a story of the..."

Ces. Meremang bulu roma dengar lagu ni. Ringtone phone Azim yang lama, ces ces ces. Baik dengar lagu All Of Your Love by Hellogoodbye. Best. Cubalah dengar.

"All of your love, is all that I needed. Girl, are you going out, I'm freaking out..."

K. Ni bukan post pasal lagu. Post pasal apa, entah, taktahu, hikhik.

K. Serious. Ni post pasal CUCMS dan ai. Ai bukan Ai Ling or apa lagi. Bukan bukan. Ai = saya = aku = gua. Faham? K, bagus. And naaah, ni bukan cerita pasal CUCMS dan akreditasi. Akreditasi dan CUCMS punya hubungan yang dulu keruh, kini okay, tak keruh dah, okay lah okay, tak keruh. Hubungan mereka baik. Makan, eh maka, semua orang dalam keadaan baik. Semua orang perlu fokus dalam study saja. Termasuk lah, ai. Ye. Ai. Saya la.

5th September 2011. Saya mendaftarkan diri di CUCMS, dalam bidang yang digeruni saya, hahaha, iaitu MBBS atau nama panjang Bachelor of Medicine and Bachelor of Surgery. Kalau saya dapat degree dan cemerlang dari segi affective domain nya, layak lah saya jadi doctor yang disegani sendiri, kalau orang lain taknak segan. Dan menjadi kebanggaan Mama Papa (': dan juga bakal suami, sesiapa bakal suami la (':
Hmmph! Memang digeruni. Betul lah apa yang orang kata, 'Medic ni tak senang'. Memang betul. Saya baru rasakannya. Ni baru minggu kedua ni, minggu kedua tau. Tapi fizikal dan mental dah diuji dan sedang diuji. Emosi setakat ni belum lagi sebab housemates saya best ♥ Husna, Thaqifah, Nadiah, Priyaa, Vino dan Crystal. Walaupun katil patah, takpe, saya seronok, malam-malam saya tidur dengan Husna, Thaqifah, Nadiah, ehee. Taktahu la mereka seronok ke tak. Tapi seronok lah kut, hahaha. Kadang-kadang Inaz datang bagi gelak :D Plus ada Husna Khalil, Izuddin, Syahiran dan lain lain.

Asyik tersimpang/terpesong je cerita saya ni, dang. What is the actual motive of posting this?! Zzz.
K. Saya dah dua minggu sini. Belajar dah berapa hari juga la. Chapter, hmmph, dah 5 dah chapter. In 3 days. Hebat. Memang kena prepare physically and mentally. Prepare everything. Baju untuk pakai esok, bag sekolah bag ke kelas, pens dan paling penting, some knowledge or overview about the chapter that will be learned. Nanti masuk class nganga je kalau taktahu apa apa. Kalau dah study before masuk class, senang faham tau. Nanti nak revise for examinations or to be used in daily life, especially those who want to be a doctor la, pun senang. Ye adik adik? Bagus bagus.

Mama Papa risau saya kat sini. Takut la kalau saya main-main. Ye la, siapa tak takut, saya pun takut -.- Kalau duit banyak, lagi takut! Asyik spend je. I'm a big spender, fyi. Pastu cabaran terbesar, rumah kat Cyberjaya ni ada WIFI! HOYEAAAAAAAAAAAAHHH! SUKA NYA LA GILA SUKA NI SERIOUS LA DO SUKA! :D Sebab tu la boleh post blog tiba tiba ni (Y) So bertambah lah cabaran dan tanggunjawab towards diri sendiri which is, kawal nafsu online. Dah lah nafsu shopping asyik menggeledak, eh membuak. Nafsu makan, hmm, apatah lagi. Dahla study medicine ni susah. Kena kuat. Stronger than walls that are made of bricks. Stronger than ever. Stronger than Britney Spears. Physically, mentally, emotionally, spiritually, semua kena tough. Kena ada faith, hope. And I have to believe. And pray. And baca Quran. And everything nice. Kena ada semuanya. Patience. And paling penting, spirit, faith, strength and I have to put more effort, 101% effort and concentration.

K dah lah tu. Boleh pergi mandi dah kut sekarang ni. Pastu study. Diri sendiri kata medicine ni susah and diri sendiri yang nak jadi doctor, belajar medicine. So sendiri mau ingat la! Yezza. K bye bye TTYL take care semua byeeeee. Kirim salam laki laki handsome. Eh tak boleh, nanti Azim bising, hmm. Saya pun tak faham, hahaha :P

"We could have it all, rolling in the deep, you have my heart and soul in your hand, but you play it with the beat"
Dah bye