Thursday, September 1, 2011

Diari Ramadhan Nadya, konon #pfft

Hi. Ye saya tahu, sekarang ni raya, bulan Syawal, no longer Ramadhan. Saya tahu tu, saya tahu. Saya sambut raya jugak what (Y) Tapi hmm, yelah, I'm about to explain why there is no Diari Ramadhan Nadya, until now, ngehehehhehasdfghjkl.

Jumaat, petang.
- Hujan yang lebat di Bandar Tun Hussein Onn. Tiba tiba. Tak pernah pernah cenggitu. Tiba tiba macam tu. Kilat sabung-menyabung. Berdentam-dentum bunyi mercun, eh bunyi guruh. Kilat macam nak zoom! mencucuk masuk ke dalam rumah melalui tingkap. Memang kuat dan menakutkan. Campur muka saya yang busuk sebab belum mandi, menakutkan bukan?

......................

Tiba tiba, saya terdengar satu letupan yang hmm tak kuat pun, tapi berjaya mengejutkan mama dan saya. Saya juga ternampak satu spark di kawasan wayar wayar telefon, tv, modem dan sebagainya. Saya yang sedang asyik bermain Tetris di iPad terus melompat dah menuju ke arah mama yang sedang melipat kain, dan saya terus melipat kain sambil beristighfar dan cakap 'takut gila ma'. Muka cuak masa tu.

Jumaat, malam pulak.
- Hujan dah berhenti, lama dah. Saya konon nak download notes untuk mbbs. Tiba tiba takleh connect to internet. CONFIRM MODEM YANG MELETUP KECIL TU. Hmm. Hampa. Saya pun cabut plug modem. Dan juga laptop, sebab takut.


Dan itulah Diari Ramadhan saya. Sekian, terima kasih. Diari Syawal selama 3, 4 atau 5 hari akan di post kalau sempat. Yela, saya nak masuk study MBBS dah nantu 5th September ni hehehe :B

Okay tuje, take care, bye bye. Dan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN, k bye.